بازاریابی برای احمق ها

روند مناسب آموزش بازاریابی

بازاریابی برای احمق ها

روند مناسب آموزش بازاریابی

در این وبلاگ، متدهای جدید بازاریابی به علاقه مندان ارائه می شود

طبقه بندی موضوعی

سوالات مصاحبه استخدام تولید کننده محتوا

چهارشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۰۹:۳۸ ب.ظ

سوالات مصاحبه استخدام تولید کننده محتوا

خبرگزاری آریا- اگر به دنبال استخدام یک تولید کننده محتوا برای کسب و کارتان می باشید و یا خودتان به عنوان یک متخصص تولید کننده محتوا به دنبال جذب در سازمان های بزرگ هستید و نمی دانید در زمان مصاحبه چه سوالاتی از شما پرسیده می شود، پینشهاد می کتیم حتما این مطلب را بخوانید.

تولید کننده محتوا کیست؟

شاید بتوان گفت از بدو پیدایش انسان ها این شغل نیز وجود داشته است. حتی در زمان انسان های اولیه نیز افرادی حضور داشتند که با رسم اشکال مختلف بر روی سنگ ها، به دنبال ارسال پیغامی برای افراد دیگر بودند. با توسعه فضای وب در دهه های اخیر و همچنین با گسترش فعالیت انسان های در شبکه های اجتماعی، مفهوم و شغلی به نام تولید کننده محتوا نیز رواج یافت. امروزه کسب و کارها برای محتوای موجود در سایت و شبکه های اجتماعی فرد یا افرادی را استخدام می کند و نیاز محتوایی خود را به این شکل رفع می نماید.

شاید برخی مدیران تصور کنند این کار بسیار ساده است. تا حدی که ممکن است این کار را به صورت پاره وقت به دانشجویان در حین تحصیل واگذار کنند. اما در واقعیت اینگونه نیست.

وظایف یک تولید کننده محتوا چیست؟

از گذشته گفته اند انسان موفق، فردی است که برنامه ریزی داشته باشد. تولید محتوای کسب و کار شما نیز باید طبق یک برنامه ریزی منظم صورت گیرد.

این مورد وظیفه بازاریابی محتوا شماست اما ممکن است این وظیفه را نیز به تولید کننده محتوا بسپارید. به هر حال هر فردی که انجام می دهد باید کسب و کارتان تقویم محتوا داشته باشد.

در تقویم محتوا، برنامه ریزی زمان تولید، زمان انتشار، نوع محتوا و بسیاری از ریزه کاری های دیگر گنجانده می شود. مثلا اواخر هر ماه، تقویم محتوا خود را به روز رسانی کنید و برای ماه پیش رو، محتواهای لازم را پیش بینی نمایید تا تولید کننده محتوا شما با دیدی بسیار بهتر و زمان زیاد بتواند بهترین محتوا را برای شما آماده کند. همچنین تولید کننده محتوا موظف است در زمان درست، بهترین و جذاب ترین محتوا را آماده کند و در ابتدا مورد رای و نظر تیم محتوایی قرار دهد.

چه سوالاتی در جلسه استخدام تولید کننده محتوا پرسیده می شود؟

ابتدا نکته ای را باید ذکر کنیم. در دیجیتال مارکتینگ، تولید کننده محتوا، با استراتژیست محتوا و بازاریاب محتوا بسیار متفاوت است. ابتدا باید مشخص کنید که از فرد مورد نظر چه انتظاراتی دارید بر اساس این ویژگی هایی که مشخص کرده اید، تصمیم بگیرید بازاریابی محتوا مورد نیاز شماست یا تولید محتوا یا استراتژی محتوا. سوالات زیر اقای شعبانعلی در سایت متمم برای استخدام یک تولید کننده محتوا پیشنهاد داده است:

  1. بررسی محتواهای تولید شده قبلی

    بهترین قاضی هر فردی، کارهایی است که قبلا انجام داده است. همه انسان ها از نظر خودشان فوق العاده هستند. باید با بررسی نمونه های شناخت بهتری از توانایی فرد مصاحبه شوند داشت.

  2. نظر خواستن در مورد چند محتوا

    چند نمونه محتوای دیگر را به فرد مورد نظر دهید و از اون بخواهید نظرش را بیان کنید. این کار باعث می شود با نگرش و تجربه مصاحبه شونده بیشتر آشنا شوید.

    همچنین با سوالات زیر را می توانید اطلاعات دقیق تری را جویا شوید:

  3. ویژگی های یک محتوای موفق
  4. آیا اشتباهی در تولید محتوا داشته ای؟
  5. از چه نرم افزاری برای تولید محتوا استفاده می کنید؟
  6. در مورد فعالیت های مصاحبه شوند در شبکه های اجتماعی سوال کنید.
  7. آیا مطالعه همیشگی دارید؟ از چه منابعی بهره می بری؟
  8. به چه محتوایی، محتوای ضعیف می گوییم؟

محتوا پادشاه کسب و کار شماست، در انتخاب تولید کننده محتوا دقت کنید

همانطور که در بالا گفتیم، ممکن است شما در کسب و کارتان از فردی خارج از سازمان برای تولید محتوا بهره ببرید. نمی توان فرمول دقیقی برای خوب بودن یا بد بودن این عمل در نظر گرفت. حتی برخی کسب و کارها برای تولید محتوا از آژانس دیجیتال مارکتینگ برای تولید محتوا راهنمایی می گیرند.

نکته مهم اینجاست، چه استخدام فردی تمام وقت، چه نیمه وقت و چه کار با آژانس های دیجیتال مارکتینگ، مهم محتوایی است که شما در نهایت به مخاطبان و مشتریان تان عرضه می کنید. برخی مواقع ممکن است یک عکس، بتواند یک بیزنس را بالا بکشد یا حتی زمین بزند. محتوای شما، زبان کسب و کار شماست.

باید مراقب باشید که می خواهید مخاطبان تان شما را چگونه بشناسند. آیا صرفا به علت ترند شدن بحث های محتوایی اقدام به تولید محتوا می کنید؟ و یا می خواهید با ارائه مطالب خوب، ارزشمند و هدفمند به مخاطب، از اون یک مشتری دائمی و وفادار بسازید؟ شاید در بحث تولید محتوا بتوان گفت، مهم نیست شما حتی به عنوان مدیرعامل بیزنس چه می خواهید؛ مهم این است که نیاز مشتریان چیست؟ همچنین در نظر داشته باشید که حتما از قانون 20-80 استفاده کنید. 80 درصد محتوای تولید شده توسط شما باید به رفع نیازهای عمومی و تخصصی مشتریان شما بپردازد و تنها 20 درصد از محتوای تولیدی، سهم تبلیغ و ترویج محصولات شما باشد.

منبع: http://www.aryanews.com/News/20200208104716894/

  • شایان برهمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی